Publicat: Joi, 21 Noiembrie 2024
ANUNT privind concursul pentru ocuparea postului contractual de conducere vacant de contabil sef grad II/S
In temeiul prevederilor Hotararii Guvernului nr.1336/28.10.2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea si dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar Teatrul “Toma Caragiu” Ploiesti organizeaza in perioada 21.11.2024 – 20.12.2024 la sediul sau din Ploiesti, Str. Toma Caragiu nr.13, Jud. Prahova, concurs pentru ocuparea postului contractual de conducere, dupa cum urmeaza:
– 1 post de conducere - contabil sef grad II/S
Contract de munca pe perioada nedeterminata, cu norma intreaga (8 ore/zi, 40 de ore/saptamana).
Candidatii trebuie sa indeplineasca cumulativ conditiile generale si specifice:
Conditii generale de participare:
a) are cetatenia romana, cetatenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor apartinand Spatiului Economic European si domiciliul in Romania;
b) cunoaste limba romana, scris si vorbit;
c) are capacitate de munca in conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 — Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) are o stare de sanatate corespunzatoare postului pentru care candideaza, atestata pe baza adeverintei medicale eliberate de medicul de familie sau de unitatile sanitare abilitate;
e) indeplineste conditiile de studii si, dupa caz, de vechime in specialitate sau alte conditii specifice potrivit cerintelor postului scos la concurs;
f) nu a fost condamnata definitiv pentru savarsirea unei infractiuni contra umanitatii, contra statului ori contra autoritatii, de serviciu sau in legatura cu serviciul, care impiedica infaptuirea justitiei, de fals ori a unor fapte de coruptie sau a unei infractiuni savarsite cu intentie, care ar face-o incompatibila cu exercitarea functiei, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea.
g) persoana nu executa o pedeapsa complementara prin care i-a fost interzisa exercitarea dreptului de a ocupa functia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfasura activitatea de care s-a folosit pentru savarsirea infractiunii sau fata de aceasta nu s-a luat masura de siguranta a interzicerii ocuparii unei functii sau a exercitarii unei profesii;
Conditii specifice pentru ocuparea postului de conducere vacant de contabil sef grad II/S:
- studii universitare absolvite cu diploma de licenta;
- experienta in contabilitatea institutiilor publice - minim 5 ani;
- vechime in conducere cu specialitatea postului - minim 3 ani;
- Cunostinte de operare/programare pe calculator: Word, Excell, operare pe calculator, programe informatice de contabilitate, programul sistem national de raportare FOREXEBUG si de raporatare a Situatiilor financiare din Sectorul Public,
- capacitate de analiza si sinteza;
- atentie crescuta la detalii si spirit de observatie;
- aptitudini de conducere:previziune, organizare, decizie, coordonare, control-evaluare;
Cerintele specifice (prevazute la art. 542 alin. (1) si (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare;
a) persoana sa aiba cetatenie romana, cetatenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor apartinand Spatiului Economic European si domiciliul in Romania;
b) persoana sa cunoasca limba romana, scris si vorbit;
c) persoana sa aiba capacitate deplina de exercitiu;
d) persoana sa indeplineasca conditiile de studii necesare ocuparii postului;
e) persoana sa indeplineasca conditiile de vechime, respectiv de experienta necesare ocuparii postului, dupa caz;
f) persoana sa nu fi fost condamnata definitiv pentru savarsirea unei infractiuni contra securitatii nationale, contra autoritatii, infractiuni de coruptie sau de serviciu, infractiuni de fals ori contra infaptuirii justitiei, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea;
g) persoana nu executa o pedeapsa complementara prin care i-a fost interzisa exercitarea dreptului de a ocupa functia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfasura activitatea de care s-a folosit pentru savarsirea infractiunii sau fata de aceasta nu s-a luat masura de siguranta a interzicerii ocuparii unei functii sau a exercitarii unei profesii;h) contractul sa nu contina clauze de confidentialitate sau, dupa caz, clauze de neconcurenta.
Prin exceptie de la conditia prevazuta la lit. a) pot fi angajati si cetateni straini, cu respectarea regimului stabilit pentru acestia prin legislatia specifica si legislatia muncii.
TEMATICA:
Organizarea si conducerea contabilitatii;
Contabilitatea institutiilor publice;
Angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor publice;
Inventarierea patrimoniului;
Exercitarea controlului financiar preventiv propriu;
Cunoasterea sistemului national de raportare Forexebug;
Raportari situatii financiare;
Controlul intern managerial al institutiilor publice.
BIBLIOGRAFIE concurs pentru ocuparea postului de conducere vacant de contabil sef gr. II/S:
- Regulamentul de organizare si functionare al Teatrului „Toma Caragiu” Ploiesti aprobat prin Hotararea Consiliului Local nr. 252/27.06.2024 → http: //wwwploiesti.ro /Hotarari/2024;
- Legea 82/1991 – legea contabilitatii, (republicata), cu modificarile si completarile ulterioare;
- Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordinul nr. 2876/2019 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instructiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.917/2005, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordinul nr. 517/2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de functionare a sistemului de raportare – Forexebug, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordinul nr. 1954/2005 pentru aprobarea Clasificatiei indicatorilor privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordinul nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordinul nr. 56/2020 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) si a ordinului de plata multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordinul nr.1661 bis/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de incasare si utilizare a fondurilor banesti primite sub forma donatiilor si sponsorizarilor de catre institutiile public, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordin nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice, precum si organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararea nr. 264/2003(republicata), privind stabilirea actiunilor si categoriilor de cheltuieli, criteriilor, procedurilor si limitelor pentru efectuarea de plati in avans din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordonanta nr. 119/1999 (republicata), privind controlul intern si controlul financiar preventiv, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordin nr. 923/2014 (republicat) pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv si a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfasoara activitatea de control financiar preventiv propriu, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordinul nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entitatilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garantii si raspunderea in legatura cu gestionarea bunurilor agentilor economici, autoritatilor sau institutiilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordin nr. 2047/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind evidenta, gestiunea si inventarierea elementelor de decor, de recuzita, a costumelor, a papusilor/marionetelor, a instrumentelor si a stimelor din institutiile de spectacol, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordin nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordonanta nr. 81/2003 privind reevaluarea si amortizarea activelor fixe aflate in patrimoniul institutiilor publice, actualizata;
- Ordinul nr. 3471/2008 – actualizat, pentru aprobarea Normelor Metodologice privind reevaluarea si amortizarea activelor fixe corporale aflate in patrimoniul institutiilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordonanta nr. 112/2000 pentru reglementarea procesului de scoatere din functiune, casare si valorificare a activelor corporale care alcatuiesc domeniul public al statului si al unitatilor administrativ teritoriale, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordonanta de Urgenta nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordonanta nr. 21/2007, actualizata, privind institutiile si companiile de spectacole sau concerte, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Legea nr. 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, actualizata;
- Legea nr. 98/2016, privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotararea nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achizitie publica/acordului cadru din L. 98/2016 privind achizitiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Legea nr. 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordonanta de urgenta nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordonanta de urgenta nr. 107/2024 pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative;
Dosarele de inscriere la concurs vor cuprinde urmatoarele documente:
a) formular de inscriere la concurs, conform modelului prevazut in Anexa nr. 2 a H.G. nr. 1336/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea si dezvoltarea carierei personalului contractual;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atesta identitatea, potrivit legii, aflate in termen de valabilitate;
c) copia certificatului de casatorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, dupa caz;
d) copiile documentelor care atesta nivelul studiilor si ale altor acte care atesta efectuarea unor specializari, precum si copiile documentelor care atesta indeplinirea conditiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau institutia publica;
e) copia carnetului de munca, a adeverintei eliberate de angajator pentru perioada lucrata, care sa ateste vechimea in munca si in specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, dupa caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverinta medicala care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare, eliberata de catre medicul de familie al candidatului sau de catre unitatile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derularii concursului;
h) curriculum vitae, model comun european.
Modelul orientativ al adeverintei mentionate la lit. e) este prevazut in anexa nr. 3 la H.G. nr. 1336/2022.
Adeverinta care atesta starea de sanatate contine, in clar, numarul, data, numele emitentului si calitatea acestuia, in formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sanatatii.
Copiile de pe actele prevazute la lit. b) – e) se prezinta insotite de documentele originale,
care se certifica cu mentiunea „conform cu originalul“ de catre secretarul comisiei de concurs.
Documentul prevazut la lit. f) poate fi inlocuit cu o declaratie pe propria raspundere privind antecedentele penale. In acest caz, candidatul declarat admis la selectia dosarelor si care nu a solicitat expres la inscrierea la concurs preluarea informatiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau institutia publica competenta cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligatia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevazut la lit. f), anterior datei de sustinere a probei scrise. In situatia in care candidatul solicita expres in formularul de inscriere la concurs preluarea informatiilor direct de la autoritatea sau institutia publica competenta cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicita de catre autoritatea sau institutia publica organizatoare a concursului, potrivit legii.
Pentru inscrierea la concurs, candidatii vor depune dosarul de concurs, pana la data de 05.12.2024, ora 10:00, la Compartimentul Resurse umane, din Piata Eroilor, nr. 1A, etaj 9, Ploiesti, Prahova, (in cladirea Primariei Municipiului Ploiesti). Programul de lucru: luni-joi orele 10,00-16,00; vineri 10,00-14,00.
Inscrierea si depunerea dosarelor de concurs se fac personal, de catre candidat. Nu va fi acceptat dosarul de concurs in cazul in care documentele de studii/calificare, in original prezinta deteriorari sau alterari ale elementelor de siguranta care nu permit stabilirea autenticitatii documentului.
Concursul se va desfasura la sediul Teatrului “Toma Caragiu” Ploiesti situat in Ploiesti, Str. Toma Caragiu nr. 13, Jud. Prahova si consta in 3 etape succesive, dupa cum urmeaza:
– selectia dosarelor (etapa eliminatorie ) va avea loc in data de 06.12.2024, ora 10,00;
– proba scrisa va avea loc in data de 12.12.2024, ora 11:00;
– interviul va avea loc in data de 17.12.2024, ora 10:00.
Se pot prezenta la urmatoarea etapa numai candidatii declarati „admis” la etapa precedenta.
Pentru a fi declarati admisi la proba scrisa si la interviu, candidatii trebuie sa obtina minimum 70 de puncte, din punctajul maxim de 100 de puncte, la fiecare proba. Punctajul final se calculeaza ca medie aritmetica a punctajelor obtinute la proba scrisa si interviu. Se considera admis la concursul pentru ocuparea postului vacant candidatul care a obtinut cel mai mare punctaj dintre candidatii care au concurat pentru postul respectiv, cu conditia ca acestia sa fi obtinut punctajul minim necesar. La punctaje egale are prioritate candidatul care a obtinut punctajul cel mai mare la proba scrisa, iar daca egalitatea se mentine, candidatii aflati in aceasta situatie vor fi invitati la un nou interviu in urma caruia comisia de concurs va decide asupra candidatului castigator. In cazul in care la concursul organizat se prezinta un singur candidat, ocuparea postului se face prin examen.
Calendarul concursului:
21.11.2024 ora 10.00 publicitatea anuntului
05.12.2024 ora 10.00 termenul-limita pentru depunerea de catre candidati a dosarelor de concurs
in intervalul 05.12.2024 ora 10.00 – 09.12.2024 ora 10.00 selectia dosarelor de inscriere
09.12.2024 ora 12.00 afisarea rezultatelor selectiei dosarelor de concurs
10.12.2024 ora 12.00 termenul-limita pentru depunerea contestatiilor privind selectia dosarelor de concurs
11.12.2024 ora 10.00 solutionarea contestatiilor depuse la selectia dosarelor; afisarea rezultatelor
12.12.2024 ora 11.00 proba scrisa
13.12.2024 ora 10.00 afisarea rezultatelor probei scrise
16.12.2024 ora 10.00 termenul-limita de depunere a contestatiilor la proba scrisa
16.12.2024 ora 15.00 solutionarea contestatiilor depuse la proba scrisa; afisarea rezultatelor
17.12.2024 ora 10.00 interviul
17.12.2024 ora 15.00 afisarea rezultatelor interviului
18.12.2024 ora 15.00 termenul-limita de depunere a contestatiilor la interviu
19.12.2024 ora 12.00 solutionarea contestatiilor depuse la interviu; afisarea rezultatelor
20.12.2024 ora 12.00 comunicarea rezultatelor finale
Relatii suplimentare se pot obtine la telefon 0344-807978, e-mail resurse.umane@teatruploiesti.ro si pe website: www.teatruploiesti.ro